SoMetHing.. AnyThing.. EveRyThing.. aBouT Me..

My photo
intro of me :: ~nur qasidah shakina ramli ~from KK bah.. ~23 years old ~student of Bachelor in Quality Management at University Tun Abdul Razak KK ~everyone can see who I appear to be but only a few know the real me..you can only see what I choose to show.. there's so much behind this smile.. others just don't know.. ~kindness is a mark of faith and whoever is not kind has no faith (Muslim)..

Wednesday, January 30, 2013

La Tahzan Qasidah... :')

Assalamualaikum..

susah terima sesuatu yang berat, yang kita ndak pernah jangka akan terjadi, tapi akhirnya terjadi gak.. lebih lebih lagi bia ia terjadi tanpa sebarang persediaan.. hilang sekejap pertimbangan.. kita sudah cuba sehabis daya, sudah berusaha sebaik mungkin untuk mengelak dan menghalang dari ianya terjadi, tapi ia tetap gak terjadi.. kadang-kadang ngan iman yang cuma senipis bawang ni seja susah mau terima ngan fikiran yang positif, ngan berlapang dada.. lagi parah kalau sampai tahap di mana kita bersangka buruk ngan Maha Pencinta tu.. Astaghfirullahalzim.. 

aku ndak pernah salahkan sesiapa kalau apa yang dirancang tu ndak menjadi.. mungkin usaha, doa dan tawakal itu belum cukup banyak lagi kali kan.. atau mungkin diri ni belum cukup baik untuk bahagiakan orang lain.. puaskan hati orang lain.. yalah.. kalau diri sendiri pun susah untuk dibahagiakan, dipuaskan, ini kan lagi orang lain kan.. tapi bila sudah tau semua tu atas kelemahan dan kekurangan sendiri, kenapa susah mau redha.. kenapa mesti sedih dan menangis macam orang yang tiada iman.. ya ALLAH.. belajar la bersabar wahai hati..

ingat la.. tiada duka yang abadi.. sampai masa ngan izin Maha Pencinta itu, pasti ada sesuatu yang lebih baik untuk aku nanti.. cuma aku perlu bersabar sedikit dan belajar dari kesilapan dan pengalaman lepas.. segala musibah, kesedihan dan kekecewaan itu ndak hadir tanpa seribu satu hikmah yang baik.. semua itu sama macam ngan ujian yang DIA bagi.. ujian tu tanda DIA rindukan kita.. rindu dengar kita luahkan segala perasaan itu dekat DIA.. 

La Tahzan Qasidah.. :')

4 comments: