SoMetHing.. AnyThing.. EveRyThing.. aBouT Me..

My photo
intro of me :: ~nur qasidah shakina ramli ~from KK bah.. ~23 years old ~student of Bachelor in Quality Management at University Tun Abdul Razak KK ~everyone can see who I appear to be but only a few know the real me..you can only see what I choose to show.. there's so much behind this smile.. others just don't know.. ~kindness is a mark of faith and whoever is not kind has no faith (Muslim)..

Tuesday, January 22, 2013

Entri Merepek #1... :D

Assalamualaikum..

malam ni rasanya macam kepingin pula mau buat entri merepek.. hehe.. bule ba kan.. so i have one question yang mau ditanya ngan kamu yang di sana.. yang di sini gak.. dan yang di sinun gak.. :p


dalam hubungan tu perlu ka kita menguji dan menduga pasangan kita?? mesti ada yang akan cakap perlu.. ada gak yang cakap ndak perlu.. perlu sebab kita takut si dia just mau main main ngan kita.. bukan serius pun walhal kita macam-macam sudah fikir untuk masa depan.. mau wedding dalam taman la.. mau hantaran kahwin berjuta-juta lemon la.. mau anak ramai-ramai la.. ehh.. ok.. ni memang sudah lebih.. hehe..

nda perlu sebab.. ya la.. kita sudah sayang kan.. kita pilih dia untuk jadi sebahagian dari hidup kita.. so automatically kita sudah risikokan diri kita untuk berdepan ngan perasaan gembira, sedih, sakit hati, kecewa, cemburu dan mungkin kehilangan a.k.a perpisahan.. kalau panjang jodoh mungkin akan hidup happily ever after la.. hehe.. ayat klishe la pula.. :p

tapi bagi aku la.. kalau di awal permulaan perhubungan tu mungkin agak sedikit perlu la gak untuk menguji dan menduga pasangan.. bukan apa.. di sana kita bule tengok sama ada si dia serius ngan kita atau ndak.. lepas tu rasa-rasanya bule gak detect sama ada dia betul betul single atau pun memang dasar buaya darat.. yang cuma tau mainkan perasaan kaum yang lemah seperti aku ni laa.. esehh.. gitu konon.. :p hmm.. lelaki camni memang perlu dijauhkan sejauh-jauhnya.. lelaki camni bukan bule percaya betul pun.. harap ayat seja manis.. dalam hati ada taman.. maka.. dalam hati tu langsung teda iman.. huhh! tapi bukan semua lelaki camtu aa.. ingat tu.. hehe..

then bagi aku ndak perlu mau menguji dan menduga pasangan bila kita sudah lama ngan dia.. kalau sudah masuk 3 tahun buat apa lagi bersusah payah buang masa dan tenaga untuk buat semua benda mengarut tu kan.. kita sudah bertahun-tahun ngan dia so apa lagi yang kita ndak yakin atau ndak percaya.. kalau perasaan camtu still ada means kita ni sebenarnya takut ngan bayang-bayang sendiri.. teda usaha untuk bersikap lebih matang, rasional dan bertanggungjawab.. betul ka ndak.. betul bilang.. siapa ndak setuju sila jangan teruskan membaca.. hahaha..

kenapa aku cakap camni.. pasal.. why not kita ambil tempoh perhubungan yang lama tu untuk fikir cara camna untuk buat hubungan tu bule pergi lebih jauh.. dari fkir cara mau menguji dan menduga semua tu lebih baik fikirkan masa depan masing-masing kan.. fikir la camna mau usahakan hubungan bule jadi halal.. bawa jumpa parents masing-masing ka.. lagi senang nikah terus la.. dapat banyak pahala kan.. bule buat sekali sedekah jariah ngan jemput semua orang datang majlis walimatul urus kita tu nanti kan.. hehe..

pendek kata mau menguji dan menduga biar la kena ngan tempat dan keadaannya.. yang lebih penting kita kena tau apa motif kita untuk buat semua tu.. kalau hanya bermotifkan mau cari pasangan yang sempurna aku rasa lebih baik lupakan seja la niat tu.. sebab dalam dunia ni teda siapa pun yang sempurna.. kita mau yang sempurna?? boleh.. asalkan kita cermin dulu diri sendiri sama ada kita ni sudah cukup baik atau ndak, sudah sempurna atau ndak di mata dan hati orang lain.. ok?? :)

baik la.. terima kasih kerana sudi baca entri merepek aku malam ni.. ni just pandangan peribadi teda kena mengena ngan orang lain sama ada yang masih hidup ataupun sebaliknya.. pandangan boleh berubah bila-bila masa so don't take it too seriously.. dan aku still percaya yang bercinta selepas nikah itu lebih indah.. in sha ALLAH.. hehe.. ^_^

No comments:

Post a Comment