SoMetHing.. AnyThing.. EveRyThing.. aBouT Me..

My photo
intro of me :: ~nur qasidah shakina ramli ~from KK bah.. ~23 years old ~student of Bachelor in Quality Management at University Tun Abdul Razak KK ~everyone can see who I appear to be but only a few know the real me..you can only see what I choose to show.. there's so much behind this smile.. others just don't know.. ~kindness is a mark of faith and whoever is not kind has no faith (Muslim)..

Monday, January 28, 2013

How We MeT..

Assalamualaikum..

salam maghrib..

dalam blog baru ni tiada pula aku share apa-apa pasal AKU DIA DAN CINTA kan.. uisehhh.. ayat power laa.. :p kalau dulu dalam blog lama ada.. setiap benda mau di-update.. hihi.. blog yang sekarang ni kalau bule aku mau hadkan share story-story camni.. sebab its too personal sometimes.. kena-kena lagi kami still belum ada apa-apa ikatan.. so adalah lebih elok kalau benda-benda begitu dielakkan buat sementara waktu ni.. :)

tapi memandangkan ada salah seorang family Encik Warder a.k.a Arjuna Sayang tanya camna aku ngan dia bule kenal.. jumpa.. kawan.. aku share la sikit ya.. sikiiiiiiit seja.. sebagai penambah rasa dalam blog aku ni.. aihh.. macam makanan pula aa.. hihi..

hmm.. payah sebenarnya aku mau explain semua.. pasal kami lamaaaaaa sudah kenal.. jumpa.. kawan.. so bukan semua benda aku ingat.. hoho.. 

seingat aku la, aku kenal dia after STPM.. waktu tu aku memang single but not available la.. semua lelaki yang mau kenal ngan aku, aku ignore seja.. sebab malas mau ada apa-apa commitment.. tambah-tambah pula aku rasa macam best seja single.. ndak pening-pening.. banyak masa untuk diri sendiri.. kurang tanggungjawab dan enjoy the life.. hihi..

tapi bila masuk awal tahun 2010, malam waktu tu, around 9 or 10 o'clock maybe.. ada 1 celcom number misscall aku.. aku memang ndak layan kalau ada number yang ndak dikenali misscall aku.. lebih-lebih lagi kalau misscall untuk mengacau.. jangan harap la aku mau bagi respond.. tapi number tu misscall aku sekali seja dan berkali-kali text aku.. 

first text dia, dia text camni 'assalamualaikum.. ni ekin ka? apiz ni.. masih ingat saya lagi??' dalam hati aku.. 'aikk.. camna tuan empunya number ni tau nama aku sedangkan aku ndak layan, number pun aku ndak kenal'.. tapi aku ignore seja.. sebab bule jadi dia ni memang kenal aku.. tapi sengaja minta puji mau kacau-kacau aku.. 

then dia text lagi.. 'ekin, kita ni kawan sekelas dulu la.. kalau ndak mau reply sms ni, tolong la jawab call saya'.. aku pelik.. kenapa orang ni beriya-iya betul.. jangan-jangan memang betul kali dia kawan sekelas aku dulu.. kebetulan aku pun ada gak kawan nama dia APIZ waktu sekolah rendah dulu.. tapi aku still gak berkeras ndak mau reply text tu.. aku tunggu dia call.. lagi senang.. bule tanya direct.. credit pun jimat.. dia contact guna celcom, aku pula guna digi.. mahal wei.. :p

so dia pun call.. lambat-lambat aku jawab.. ndak mau nampak ketara ba yang aku sebenarnya pun curious mau tau APIZ yang mana satu.. hihi.. perbualan on call kami bermula camni..

dia :: assalamualaikum ekin..

aku :: waalaikumsalam.. ya saya ekin.. kenapa? ada apa?

dia :: ni apiz la.. ndak ingat ka?

aku :: apiz yang mana satu ni.. ramai kawan saya namanya apiz..

dia :: err kamu ni ekin Sepanggar kan?

aku :: HAHAHA.. sah kamu salah orang! saya orang tuaran la..

dia :: ya ya ya.. saya maksudkan Tuaran la tadi tu.. 

aku sudah mulai perasan yang dia memang ndak kenal aku.. tapi aku still gak mau pancing-pancing dia.. perbualan kami continue lagi..

aku :: ok.. kalau saya ekin Tuaran yang kamu cari.. apa nama penuh saya.. (bukan semua orang tau nama penuh aku... kalau dia tau sure dia memang kenal aku..)

dia :: nama penuh kamu Norashikin.. kawan 1 class saya waktu form 6 dulu..

aku.. HAHAHAHAHAHAHAHAHA.. kamu memang salah orang la.. itu bukan nama penuh saya.. sorry.. mungkin kamu salah number.. ok, assalamualaikum..

haaa.. on call end di situ seja.. hihi.. tapi dia text aku lagi.. text dia kali ni memang buat hati perempuan aku sedikit kacau.. text dia camni 'ok, saya minta maaf kalau saya salah number, salah orang.. tapi terlanjur sudah contact kamu, mungkin ada hikmah disebalik semua ni..' hmm.. pandai gak lelaki ni bercakap kan.. tapi aku tetap ndak mau reply.. aku berkeras sekaras-kerasnya.. 

lepas tu dia text lagi.. text terakhir.. 'kita sesama muslim ndak salah untuk saling mengenali.. niat saya baik..' ni la text dia yang sudah buat hati aku terbuka untuk reply.. tapi aku reply pendek seja.. 'ok, inshaaALLAH.. :)' haa.. tu seja..

besoknya dia call.. kami berkenalan biasa seja la.. tanya perkara-perkara basic.. then kami setuju untuk keep in touch terus.. sepanjang perkenalan kami, dia banyak luahkan perasaan pasal hidup dia yang lalu-lalu tu.. pasal dia frust ngan girlfriend dia yang hampir-hampir mau jadi tunang dia.. jatuh teruk dalam study dia.. sikap dia yang dulu friendly jadi pendiam.. dan banyak lagi la..

i have no idea kenapa dia begitu senang luahkan semuanya.. so aku pasang telinga seja la.. being a good listener konon.. bagi kata-kata semangat.. entah camna aku yakin yang semua cerita dia tu betul.. maka kami baru gak kenal.. dalam diam-diam dia sudah start ada perasaan ngan aku rupanya.. aku pun ndak tau la camna.. sedangkan dia just kenal aku dari handphone dan dengar suara seja.. ndak lebih dari tu..

almost 2 month gak la kami keep in touch.. pada masa yang sama dia send friend request di facebook aku.. tapi bukan aku orang pertama yang tengok profile picture dia di facebook.. bestie aku orang pertama yang tengok.. dia ada kemudahan internet di rumah.. so apa-apa hal yang berkaitan ngan facebook aku, dia seja la aku harap untuk check.. 

a few days later.. baru aku dapat buka dan tengok profile picture di facebook.. aku ingat lagi nama pertama dia di facebook ALL PIZ.. profile picture dia, dia pakai baju melayu warna pink.. pink ok! terserlah muka innocent dia di situ.. wakakaka.. first impression aku.. hmm.. ndak la handsome betul pun.. sedang-sedang seja la.. sedap mata memandang.. lepas 2 week contact dari handphone dan facebook, kami declare untuk ber'kawan'.. 

before declare aku memang sudah pertimbangkan semua benda.. actually 2 week before masuk tahun baru 2010, besties aku semua mengadu ndak biasa tengok aku single lama-lama.. aku cakap ngan diaorang aku kalau mau cari partner kali ni biar la lelaki tu bukan dalam kalangan orang-orang yang aku kenal.. bukan dalam kalangan kawan-kawan.. biar lelaki tu sendiri datang dan mau kenal aku.. waktu camtu tu la best kenal dari peringat awal.. kalau bule aku mau serius sampai mau kahwin!! ndak mau sudah main-main.. nanti bila terlampau main-main ada pula ndak laku.. ececehhh.. macam mengada ngada pula kan.. dan see.. memang 1 kebetulan kan.. hihi..

even kami sudah declare, aku ndak letak 100% keseriusan dalam hubungan tu.. tipu la kalau aku ndak main-main.. ada gak main-main siiiiikit..  bagi aku ndak apa gak kalau kawan dalam handphone seja.. bukan bule jumpa kan.. kenal pun ndak.. serius ka ndak bukan dia tau gak.. aku siap bagi 6 bulan percubaan lagi dekat dia.. jahat kan aku.. wahahaaa..

tapi di awal 3 bulan hubungan kami ni aku tengok dia macam serius pula.. first gift dia bagi dekat aku cincin dan baju.. coklat macam ada gak.. tapi ndak ingat sudah jenis coklat apa yang dia bagi tu.. hihi.. baru 3 bulan sudah berani mau bagi macam-macam.. semua benda yang dia bagi tu bukan murah.. dan yang paling penting camna dia bule trust aku sedangkan tengok dan jumpa face to face pun ndak pernah..

dari sana aku macam rasa bersalah pula kalau main-main ngan dia.. takut nanti dia frust lagi macam dulu.. so aku decide untuk serius siiiiiiikit la.. ada 1 hari tu dia balik kampung dia di Kudat.. dia orang kampung Tanah Merah.. aku pernah dengar nama kampung tu.. ada gak keluarga Pakcik angkat yang tinggal di sana.. u know what.. Pakcik tu rupanya pakcik dia.. adik kepada arwah Bapa dia.. ya ALLAH.. terkejutnya aku.. betul-betul ndak sangka.. kecik betul dunia ni..

mula-mula aku fikir dia ni dapat number aku daripada siapa-siapa la yang kenal aku melalui Pakcik tu tapi mati mati dia menafikan.. and finally dia cakap terus terang yang dia dapat number aku daripada my ex classmate waktu form 4 dan 5 dulu..  number aku tu dia tulis dalam dictionary dia.. dictionary tu ada ngan aku sekarang.. aku selalu bawa pergi campus.. number aku still tertulis terang di front page dictionary tu.. nanti bila ada anak, bule jadikan bahan bukti bagitau dia siapa mengurat siapa dulu.. wakaka..

sakit hati gak bila dapat tau hal yang sebenarnya.. kenapa number aku gak yang Rickler bagi dekat dia sedangkan Rickler tu ramai kawan perempuan yang lebih cantik dan baik daripada aku.. honestly kalau aku tau Rickler yang bagi, memang aku langsung ndak layan dia tu.. sebab aku tau Rickler tu nakal gak orangnya.. so konpom la kan dia pun mungkin nakal camtu gak.. eee ndak mau la aku kawan ngan lelaki yang camtu.. merana hidup wei.. tapi sangkaan aku meleset sama sekali.. dia sangat baik even aku ndak pernah jumpa dia.. my instinct is always right.. ^_^ so tiada penyesalan la kenal dia.. 

setelah beberapa lama bercuti di kampung, kami plan untuk jumpa di KFC dekat pekan.. hati berdebar-debar gak.. dekat 4 bulan kawan baru terjumpa.. macam-macam la feel yang dirasakan.. dari jauh aku nampak dia.. dia tengok dan renung aku dari awal dia nampak aku sampai la aku sudah ngam-ngam di depan dia.. dalam hati aku selekehnya dia ni.. rambut panjang.. kulit hitam.. banyak jambang yang halus-halus tu.. misai dan janggut ndak di-trim.. dalam facebook, mms kemaian terurusnya dia.. tapi bila di depan depan.. errr...

ee aku ndak suka lelaki selekeh! serius! tapi apa bule wat.. kena la terima seadanya.. penampilan bule diubah gak kan.. bagi la dia masa.. see see.. awal-awal lagi aku sudah pandai berfikiran positif.. penting tu dalam perhubungan.. amalkan ok.. cewahhh.. :p sepanjang first date kami tu aku bule cakap overall ok ok la.. aku rasa macam ada chemistry ngan dia.. ndak payah mau control-control ayu.. dia pun senang bawa bergurau.. 

ndak sangka hubungan ni bule lebih dari 6 bulan.. tempoh percubaan pun officially expired sudah la.. since first day aku masuk campus dan tinggal di luar, segala urusan campus dan rumah, aku refer dekat dia..  dia la satu satunya lelaki yang bawa aku explore bandar KK.. dia tunjuk di mana tempat mau bayar bil air, bil eletrik dan beli barang dapur dan barang study.. dia tunjuk tempat makan yang bagus dan murah.. tunjuk aku jalan mau pergi mana-mana tempat.. banyak lagi la dia tunjuk..

even dia tau aku first time hidup di bandar KK, dia ndak pernah ambil kesempatan pun dekat aku.. tu yang buat aku respect dan makin sayang dekat dia.. hoho.. pada view aku, dia memang sudah biasa ngan life di bandar.. banyak pengalaman dia, dia share dekat aku.. dia bagi nasihat itu ini.. dia pesan jaga maruah diri dan keluarga.. macam-macam lagi la ba dia pesan.. dia la yang jaga aku bila aku jauh daripada Mummy Daddy..

aku mengaku dia jenis lelaki yang mengonkong tapi aku ndak kisah pun.. sebelum aku kenal dia, aku memang sudah sedia dikongkong oleh Mummy Daddy.. aku tau apa yang dia buat tu untuk kebaikan aku gak.. ALHAMDULILLAH sampai hari ni, almost 3 years kami sama-sama, dari aku start masuk campus sampai la mau habis study, dari dia yang still study sampai sudah jadi Warder, aku sangat-sangat terjaga.. 

kalau dulu dia tegur aku untuk jaga pergaulan, pergerakan, sekarang dia tegur untuk jaga penampilan, pemakaian.. sebab kami tau, hubungan ni bukan sekadar di sini seja.. banyak perancangan yang kami sudah buat.. ALHAMDULILLAH family kami masing-masing sudah mulai merestui.. ^_^

fuhhh.. panjangnya entry aku kali ni.. penat type dan recheck balik.. hihi.. harap-harap ngan entry ni bule la terjawab segala persoalan yang ada.. alahaiii.. macam artis pula kami ni kan.. perasan la tu.. bluekkk! ok guys, enjoy reading.. and thank you for reading!

p/s :: doakan jodoh kami panjang.. inshaaALLAH.. aameen.. :)

















No comments:

Post a Comment