SoMetHing.. AnyThing.. EveRyThing.. aBouT Me..

My photo
intro of me :: ~nur qasidah shakina ramli ~from KK bah.. ~23 years old ~student of Bachelor in Quality Management at University Tun Abdul Razak KK ~everyone can see who I appear to be but only a few know the real me..you can only see what I choose to show.. there's so much behind this smile.. others just don't know.. ~kindness is a mark of faith and whoever is not kind has no faith (Muslim)..

Friday, September 7, 2012

Kau Buat Aku Marah? Ndak Kisahhh... :D

assalamualaikum.. helo u'ols..

salam Isyak.. :))

mau tanya ni.. pernah ka kamu marah tapi langsung ndak dapat diluahkan ngan kata-kata apatah lagi ngan perbuatan? yang mampu dibuat cuma bersabar selagi terdaya.. pernah? mesti ramai yang pernah rasa camtu kan.. sama la ngan aku.. sakit betul hati ni kan.. sakitnya ALLAH seja yang tau.. lebih lebih lagi bila keadaan masa tu memang kesabaran amat diperlukan tapi lepas tu tetiba seja ada lagi hal lain yang tambah menyakitkan hati.. ya ALLAH betul betul la bule buat orang jadi incredible hulk ba.. *what the rock betul la! huh!

tapi ALHAMDULILLAH kalau sebelum ni sikit sikit mau nangis pasal terlampau sakit hati, sekarang lain sudah.. ndak sudah cengeng macam dulu.. mungkin sebab aku sudah mulai mau belajar sikit sikit camna jadi orang yang ikhlas untuk bersabar dan selalu nampak tenang walaupun jiwa tengah kacau.. *ceh ceh.. ayat tu ba bukan main lagi.. hehe.. 

tapi betul ba kalau kita set dalam otak dan sematkan dalam hati yang kesabaran tu besar hikmahnya, insyaALLAH everything's gonna be ok.. :)) peduli la orang mau cakap apa pun.. orang tuduh macam macam sampai kita dimaki hamun, rilek seja.. anggap seja la itu masing masing punya pandangan dan mereka berhak mau fikir apa pun pasal kita.. yang PENTING apa yang mereka cakap tu ndak betul dan tau apa yang kita buat tu betul.. ingat!! ALLAH tu selalu ada dekat ngan kita.. DIA Maha Mengetahui setiap perkara yang hambaNYA lakukan.. *tapi kita seja yang selalu lupa DIA.. huhu.. :( 

kita ndak bule gak benci ngan orang yang selalu buat kita marah tu.. sebab bule jadi kita benci pada sesuatu padahal ia baik untuk kita sendiri.. ALLAH Maha Mengetahui sedangkan kita sebaliknya.. so renung renungkan dan selamat beramal.. ^_^ ok jom solat nanti ALLAH pula marah kita melambat lambatkan solat.. ngee..

"(Sebenarnya) apa yang ada pada kamu akan habis dan hilang lenyap, dan apa yang ada di sisi Allah tetap kekal; dan sesungguhnya Kami akan membalas orang-orang yang sabar dengan memberikan pahala yang lebih baik dari apa yang mereka telah kerjakan." (Maksud ayat 96: An Nahl)

No comments:

Post a Comment