SoMetHing.. AnyThing.. EveRyThing.. aBouT Me..

My photo
intro of me :: ~nur qasidah shakina ramli ~from KK bah.. ~23 years old ~student of Bachelor in Quality Management at University Tun Abdul Razak KK ~everyone can see who I appear to be but only a few know the real me..you can only see what I choose to show.. there's so much behind this smile.. others just don't know.. ~kindness is a mark of faith and whoever is not kind has no faith (Muslim)..

Sunday, December 23, 2012

Best Movie Istanbul Aku Datang Tu.. :3

assalamualaikum.. 

selamat petang readers.. 

ada dengar rumors pasal 'dunia gelap' ka dalam 21, 22, 23 hb ni? jangan percaya ok! semua tu fitnah dunia daripada orang-orang yahudi untuk menyesatkan umat manusia.. bagi yang Islam tu, HARAM untuk kita percaya benda-benda khurafat begitu.. 

sedangkan RASULULLAH SAW sendiri pun ndak tau bila dunia akan kiamat, apatah lagi kita yang cuma manusia biasa ni.. hanya ALLAH SWT seja yang Maha Mengetahui segala-galanya.. WALLAHUALAM BISAWWAB..

actually bukan rumors tu yang aku mau story ni.. ada benda lain lagi.. pasal movie ISTANBUL AKU DATANG.. its such a nice and so adorable punya jalan cerita.. wink wink.. n__n




Lisa Surihani as Dian memang sangat comel.. pandai dia main character.. hehe.. selain dia, Beto Qushairi as Haris pun aku suka character dia.. bersahaja.. ada 1 ayat dia yang aku suka highlight.. 

ayat tu kurang lebih camni.. 'walaupun benda tu sudah sebati dalam hidup kita tapi kalau ia bagi rasa sakit dekat kita, sampai masanya kita kena tinggalkan juga'.. 




for my personal view, sama juga la dengan penyakit kan.. even penyakit tu sudah sebati dalam badan kita, kita kena juga buang kalau mau sembuh.. di situ bule faham sudah rasionalnya.. :))

honestly memang emosi aku tengok movie tu.. lebih lebih dengan character Tomok as Azad.. dia curang!! dan aku benci lelaki yang ndak setia!! *rasa macam mau tumbuk laju-laju seja kalau BF aku camtu.. haa amek kau!!*



no wonder la kan itu ndak bule ini ndak bule.. rupanya ada perempuan lain.. dan yang paling buat darah aku menyirap bila dia start maki hamun Dian.. tuduh macam macam before dengar explain.. aku setuju dengan Haris yang tang hormat tu.. kalau sayang mana rasa hormat.. kenapa perlu bertindak di luar batasan tanpa penjelasan.. cehh wahhh.. macam aku pula yang pegang watak Dian kan.. wakakakaka.. tapi kalau keadaan begitu jadi dekat mana mana perempuan di luar sana, aku memang faham.. hmm.. *ok ekin.. ndak payah mau lebih lebih.. :p*



so morals of  the story, jangan jadikan alasan kita sayangkan seseorang itu, kita perlu percaya 100% pada dia.. kerana orang yang kita sayang tu la orang yang paling mudah melukakan hati kita.. 

another moral lagi, jodoh itu tidak semestinya dengan orang yang lama kita kenal, jodoh itu mungkin bule jadi dengan orang yang kita baru kenal dalam pertemuan yang singkat.. 

last but not least, kalau kita sayangkan seseorang tu, hormati dan hargai la selagi dia masih di sisi.. kerana bila dia hilang, masa tu kita baru sedar kita sudah kehilangan orang yang terlalu bererti dalam hidup.. sekiannnnn.. *macam love story telling pula kan.. hihihi..*



No comments:

Post a Comment